از هدف های تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری می باشد. سازوکار های لازم در ارائه خدمات مطلوب ومناسب و موثر به مردم تحت عنوان طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری، دارای اهمیت ویژه ای است زیرا علت وجودی هر سازمان و دستگاهی به خدماتی است که به افراد مختلف ارائه می دهد.
اکرام ارباب رجوع نباید انتزاعی، ساختگی، ظاهری و مقطعی باشد بلکه تلاش شود تا در همه جای سازمان نهادینه گردد. یکی از آفتهای تکریم در برخی از سازمانها این است که به صورت مقطعی شعارها و رفتارهایی دور از باور و اعتقاد مطرح میشود که با گذشت مقطع خاص دوباره به بوته فراموشی سپرده میشود و اگر نهادینه گردد به صورت مستمر و دائمی خواهد بود. خلاصه اینکه طرح تکریم ارباب رجوع طرح بسیار مؤثری است به شرط آنکه مانند دیگر طرحها به صورت مقطعی مورد توجه قرار نگیرد اگر این طرح نیز مانند سایرطرحها فقط در مقاطعی مورد توجه قرار گرفته و بعد به فراموشی سپرده شود، آسیب های جدی دارد .امید است اکنون که دکتر اقا میری استاندار محترم با اراده قوی سعی در ارتباط موثر واثربخش با مردم در ادارات ونهادها دارند بستر اجرایی طرح تکریم ارباب رجوع را بعنوان یک فرهنگ دائمی در ادارات وسازمان ها نهادینه کنند. دکتر علی محمدی