علی محمدی استاد دانشگاه وعضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان وفعال حوزه فرهنگی ورسانه در یاداشتی ، با انتشار مقالهای به ضرورت توجه به جایگاه معلم ورزش در مدارس تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری نشاط وزندگی، متن کامل این مقاله به شرح ذیل است: ایام بزرگداشت مقام و منزلت معلم فرصتی است مغتنم تا با تعمیق و ظرافت بیشتر به این موضوع بیاندیشیم، معلم کیست، چه جایگاهی در شان و کرامت او میگنجد. در رابطه با معلمی همین افتخار بس که اولین و بزرگترین معلم جهان هستی خالق بشریت خداوند تبارک و تعالی بوده و بعد پیامبران و ائمه معصومین با هدایت و راهنمایی بشریت بسوی نور قبل از هر چیز یک معلم بودهاند. جمله شریف:«معلمی شغل انبیاست» روشنگر جایگاه و نقش معلم در جامعهی اسلامی ما میباشد. افرادیکه سعی دارند این مقام را درک نکنند نه از فیوضات علم و دانش بهرهای بردهاند و نه از محضر معلمان خود خوب درس آموختهاند. اگر چه در شرایط فعلی منزلت معلم آنطور که باید و شاید حفظ نشده است و محرومیتهایی که به این قشر فرهیخته روا شده بدور از انصاف و عدالت بوده بطوریکه این قشر فرهنگی کشور از نظر معیشتی، رفاهی و از همه مهمتر جایگاه و منزلت اجتماعی آنطوریکه شایسته و بایسته است مورد توجه قرار نگرفتهاند. با کمال تاسف باید گفت آنکس که در بین قشر فرهنگی کشور علیرغم تاثیر بخشی که در تعلیم و تربیت نسل آینده دارد و از همه مظلومتر و محرومتر واقع شده است معلمان شریف تربیت بدنی و ورزش مدارس هستند. آنهائیکه از درون میسوزند تا محفل دانشآموزان را گرم کنند، بهقول یکی از بزرگان: وقتی به چهره معلمان ورزش نگاه میکنیم آثار رنج و مشقت که حاصل کار طاقت فرسا در هوای سرد و گرم و گرد و خاک محیط است مشاهده میکنیم این خستگی ظاهری بدست نیامده مگر با نشاطی که به نسل جوان ارزانی بخشیدهاند. چه بخواهیم، چه نخواهیم بدور از اغراق و غلو آنکس که بین همهی معلمان نزد دانش آموزان محبوبیت خاصی دارد معلم ورزش است و این بزرگترین افتخار این قشر زحمتکش فرهنگی کشور است که توانستهاند مخاطبین خود را علیرغم تنگناها و نامهربانیها که هست با بهانه قرار دادن ورزش نشاط و پویایی و تحرک را همراه با لبخند بر چهره دانشآموزان ارزانی بخشند. بی اهمیتی به جایگاه و نقش معلمان تربیت بدنی و ورزش کشور که ضامن نشاط و سلامتی جامعه هستند بی اهمیتی به جایگاه تعلیم و تربیت نسل آینده است که بخش اعظم آن در محیطهای ورزشی اتفاق میافتد. اگر نگاهمان را به تربیت اصلاح کنیم اگر باور کنیم که تربیت صرفا به محفوظات خلاصه نمیشود و باید قدری هم به نیاز مخاطبین توجه کنیم، آنگاه متوجه خواهیم شد محیط ورزش و بازی بچهها چقدر مهیای تربیت و نقش مربی ورزش در ارائه الگوهای عملی تربیت کار ساز است. آنگاه که بچهها از درس و بحث و درگیری ذهنی خسته و پژمرده میشوند، نگاه به معلم ورزش باعث شور، شعف و حرکت و امید میشود که بچهها آرزوی دیدن او را در زنگ ورزش میکشند. وقتیکه اینقدر معلم ورزش نزد دانش آموزان محبوب میشود، گفتههای او شفابخش و تحولگر است در این لحظه است که ما میگوییم مخاطب آماده فراگیری است و آنچه مربی بگوید کارساز است. پس ورزش نقش وسیله را مهیا نموده تا معلم ورزش با تمام حرارتی که از اعتقادات او میجوشد درس مهربانی، جوانمردی، پهلوانی و چگونه زیستن را با بازگو کردن زندگی پهلوانانی که از رشادت و جوانمردی آنان جامعه درس چگونه زیستن آموخته است را به دانشآموزان میآموزند. در کدام مکتب و کلاس درس اینقدر آمادگی تعلیم و تربیت فراهم است الا محیط زیبای ورزش،چقدر نقش معلم حساس و حیاتی است آنقدر که تمام حرکات و رفتار و گفتار او الگوی دانش آموز قرار میگیرد آیا نباید این جایگاه را ارزش گذاشت و به این مقام و منزلت افتخار کرد پس با کمال افتخار میگویم معلم ورزش دستت را که همراه با مهربانی است میبوسیم و این روز شریف معلم را به تو تبریک میگوییم میدانم آنطور که باید شأن و منزلتت حفظ نشده است اما این افتخار تو را بس که معشوق بچههای مدرسهای. پایگاه خبری نشاط وزندگی ……